Four days to go! - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Rowan Sluiter - WaarBenJij.nu Four days to go! - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Rowan Sluiter - WaarBenJij.nu

Four days to go!

Door: Rowan Sluiter

Blijf op de hoogte en volg Rowan

04 Mei 2010 | Nederland, Beverwijk

Ni hao! (Hello!)

Lieve allemaal,

Zoals jullie allemaal weten reis ik aanstaande zaterdag 8 mei af naar China, om precies te zijn naar Shanghai, voor een maand.
Dit ga ik doen omdat het een onderdeel is van mijn minor 'Building partnerships in China'. In deze minor staat China centraal, en de afgelopen weken heb ik dan ook van alles geleerd over dit fascinerende land. De cultuur, de geschiedenis, de economie, and last but not least: Zelfs de chinese taal! Het was zwaar, maar ik vond/vind het ontzettend leuk! Ook omdat ik alle vakken heb afgesloten met een mooi cijfer:)
Aan deze minor is ook een opdracht gekoppeld, en zoals de naam van de minor al zegt, moet er een 'partnership' worden opgebouwd tussen een Nederlands bedrijf en een Chinees bedrijf/of bedrijven.
Wij gaan deze opdracht doen voor de Dutch Fashion Foundation. De DFF biedt platform aan jonge startende ontwerpers op nationaal en internationaal niveau.(www.dutchfashionfoundation.com)
Voor de Dutch Fashion Foundation gaan wij kijken of en hoe de Chinese markt te betreden is voor de Dutch fashion designers. Dat betekent dat we naar de PR bureaus gaan kijken, de productie/productiebedrijven, distributiekanalen en de verkoopkanalen. Genoeg te doen dus!

We verblijven in het hotel van de Dong Hua University en hebben daar ook elke dag les van half 11 tot half 2. Daarna hebben we tijd om afspraken te maken met bedrijven voor onze opdracht. Elke woensdag gaan we met de gehele klas op excursie en de avonden en de weekenden zijn we vrij om te doen wat we willen. En aangezien we in Shanghai zitten waar genoeg te doen en te zien is, ben ik bang dat we weinig zullen slapen, haha!
Ik kan niet wachten!

Ik kijk al heel lang uit naar deze reis en eigenlijk heeft het nu een nog specialere betekenis gekregen. Zoals jullie misschien weten is mijn allerliefste tante afgelopen december heel plotseling overleden. Als er 1 iemand was die gek van reizen was en heel erg gek op mij, was zij het wel! Sinds het bekend was dat ik naar China zou gaan, was ze volgens mij nog blijer dan ik. Uren kon ze erover praten, eigenlijk kon ze nergens anders over praten, zo trots was ze!
Ik vind het heel erg dat ze er niet meer is, en heb het hier ook erg moeilijk mee, maar het ergste vind ik nog dat ze dit, mijn reis naar China, nu niet mee kan maken. Stiekem hoop ik, en die gedachte hou ik mezelf gewoon voor, dat ze gewoon met me mee reist ergens hierboven, als beschermengel. En alsnog deze onvergetelijke reis samen met mij kan beleven. Ik beleef 'm in ieder geval zeker weten met haar in mijn gedachte en hart..

Het wordt in ieder geval een super ervaring, eentje die me voor altijd bij zal bijven. Nog 4 dagen en dan zit ik zaterdagavond gewoon in het vliegtuig richting China. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven, en ik merk dat ik nu toch ook wel een klein beetje zenuwachtig wordt!
Maar ik heb er echt ontzettend veel zin in!

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte vanuit daar, en voor degenen die behoefte hebben om 'mijn stem te horen' heb ik skype aangemaakt. Erg makkelijk en veel goedkoper dan bellen of sms'en!

Nou lieve mensen, ik zeg: Tot over een maandje!
7 juni ben ik weer terug in Nederland, en hopelijk met een onvergetelijke ervaring rijker! Maar dat gaat vast en zeker goed komen:)

Zaijan! (goodbye!)

Liefs,
Rowan

  • 04 Mei 2010 - 22:28

    Mama:

    Hoi lieverd, ik heb net bovenstaand verslag gelezen en ik mis je nu al! Terwijl je nog gewoon boven in je eigen warme bedje ligt! Ik ben zo ontzettend trots op jou en je gaat een fantastische tijd hebben in Shanghai! Met een beschermengeltje op je schouder! Ik zal je vreselijk missen, maar weet dat dit een fantastische ervaring voor je is, en wat is nou eigenlijk 4 weken op een mensenleven? Geniet ervan en weet dat ik heel veel van je hou!
    XXXX Mam

  • 04 Mei 2010 - 22:34

    Ossie:

    Hey schat, je weet, ik ben een man van weinig woorden maar als ik de tekst van mama lees, denk ik, goh, dat hadden mijn woorden kunnen zijn.
    Heel veel plezier en pas goed op jezelf. Kus Ossie

  • 05 Mei 2010 - 10:00

    Serina :

    Heey Lieve Rowie!!

    Ik ga vandaag de heletijd naar je kijken, want straks zie ik je een maand niet!

    Je gaat zeker een hele mooie tijd tegemoet gaat door de opdracht en door alle bezienswaardigheden (mooi woord haha) en door het mooie weer natuurlijk!

    Ik weet zeker dat de gedachte, die je beschrijft over je tante, dat ze mee zal reizen, helemaal waar is. Ze zal een handje op je schouder leggen wanneer het je allemaal even te veel wordt of wanneer je het moeilijk hebt.

    Nou lieve schat ik zie je zo en dan geef ik je nog een dikke knuffel! en vrijdagavond nog één natuurlijk ;)

    (K) love you


  • 05 Mei 2010 - 10:57

    Sanne:

    Wow het klinkt supervet! Heeeeeeel erg veel plezier Row, en neem maar lekker veel van die dumplings mee!

    xxx Sanne

  • 06 Mei 2010 - 09:59

    PapaTappa:

    Laat je nog even wat van je horen moppie.
    Mooi verslag schat.

  • 06 Mei 2010 - 18:36

    Babs:

    Hoi Rowan,
    heel veel plezier en succes in Shanghai. Ik zal je weblog volgen. En ik zal je moeder een beetje morele steun geven tijdens jouw afwezigheid want ze zal het af en toe wel moeilijk hebben. Maar dat hoort erbij in het leven van een moeder, dus maak jij je daar maar geen zorgen om.
    Doe voorzichtig en kom een stuk wijzer en in ieder geval heelhuids weer thuis.
    Veel liefs van Babs en de rest van de Vanroontjes.

  • 07 Mei 2010 - 13:51

    Tineke:

    Hoi schatje,je verslag is zo mooi geschreven dat ik er van moet huilen,ik hoop dat je er een mooie tijd doorbrengt en geniet ervan,ik weet zeker dat Carla bij je is en dat ze over je waakt.
    Nou lieverd ik zal je missen een dikke knuffel
    I Love you Tonia

  • 08 Mei 2010 - 14:42

    Lauwie:

    Hi lief,

    Heb je blog gevonden hoor! Je hebt me aan het huilen gekregen.. :-(

    Ik zal naar je zwaaien als je zo in het vliegtuig zit! ;-)

    She's watching over you honey, take care & ga ervan genieten!! (L)

    Dikke kus

  • 09 Mei 2010 - 11:30

    Mama:

    Hey lieverd, wat was ik blij met je sms'je vanmorgen om 06.23 uur dat je veilig bent aangekomen. Heel erg bedankt voor je lieve brief en de door jou achtergelaten kadootjes voor moederdag! Je bent een kanjer! Ik hoop dat je lekker slaapt straks, want je bent al een paar uurtjes wakker. Zoals je in je brief al schreef, waar we ook zijn, als we aan elkaar denken, dan zijn we bij elkaar, altijd en overal! Je zit in mijn hart moppie! Ik ben trots op je. Een hele dikke knuffel voor jou en de groetjes aan Jorien. XXXXXX

  • 09 Mei 2010 - 11:42

    Ingrid:

    Hoi Rowan,
    Wat ontzettend leuk dat je een weblog bij gaat houden, ik ga je dan ook zeker volgen.
    Ik vind het onwijs stoer dat je dit doet en hoop dat het een onvergetelijke reis gaat worden voor je!
    Respect voor je dat je je de taal eigen hebt gemaakt zeg! Wow!
    Heel veel plezier en liefs van
    Ingrid en Cor.

  • 09 Mei 2010 - 12:14

    Tineke:

    Hoi Rowan
    Oma belde dat je veilig aangekomen bent en dat je een toer aan het maken ben je zult wel moe zijn van alle indrukken slaap lekker straks,
    dikke kus van Oma,Jack en Tonia xxx

  • 09 Mei 2010 - 20:24

    Hedy:

    Hoi Lieve Row,

    Je moeder zou me nog bellen over je afscheidsfeestje, maar is dat dus waarschijnlijk vergeten...grrrr (van je zus moet je het hebben)! Ik dacht zelf dat je volgende week weg zou gaan...Nou moet ik dus maar alleen die grote zak drop die ik voor je had gekocht op eten.
    Meissie geniet van deze geweldige ervaring en niet stiekum met zo'n klein shanghai-jaantje thuiskomen hoor, hou het maar bij Sander die is veel te leuk! Veel plezier. Groet en kus van Gert, Hedy en de rest

  • 10 Mei 2010 - 08:08

    Petie:

    Hola Carino,

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen, je gaat vast een superleuke tijd hebben daar en we zijn erg benieuwd naar je volgende verslag, spannend hoor.

    Love you XXX Petie

  • 10 Mei 2010 - 08:39

    Renée:

    Meis!!

    wat een mooie eerste blog.

    ik weet zeker dat je tante op je past!!

    ben nieuwsgierig naar je eerste 2 dagen!
    en je eerste 2 kaarten(A)!

    merk het wel als je volgende verslag er is!

    heel veel plezier nog!

    Kus Renée

  • 11 Mei 2010 - 20:07

    Laura :

    Hee lieve Rowan,

    Kreeg van je mams deze link en dacht ga meteen even kijken.
    Ik hoor Carla meteen weer praten en praten en wat was ze inderdaad trots op je. Ik weet zeker dat ze bij je is, zoals ik het gevoel heb dat ze ook af en toe hier komt "buurten".
    Geniet van je tijd daar en we volgen je.

    Liefs,
    Laura, Marcel, Tania & Inge

  • 12 Mei 2010 - 16:05

    Polline:

    Carla waakt over jou als een engel dat weet ik heel zeker jullie hadden zo,n sterke band.dus ga genieten!!!

  • 13 Mei 2010 - 13:12

    Pap,s:

    wat ben ik toch gezegend met zo,n geweldige dochter.
    Geniet met volle teugen schat ,ik hou van je en groetjes aan alle meiden.
    XXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Beverwijk

Rowan

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 6624

Voorgaande reizen:

08 Mei 2010 - 07 Juni 2010

Minor China - Shanghai

Landen bezocht: