I am in ... Shanghai! - Reisverslag uit Shanghai, China van Rowan Sluiter - WaarBenJij.nu I am in ... Shanghai! - Reisverslag uit Shanghai, China van Rowan Sluiter - WaarBenJij.nu

I am in ... Shanghai!

Door: Rowan Sluiter

Blijf op de hoogte en volg Rowan

10 Mei 2010 | China, Shanghai

Nihao!

Nou daar ben ik dan, in Shanghai!


Vrijdagavond een onzettend leuke surpriseparty gehad van mijn lieve vriendinnetjes, wat een verrassing zeg! Ik heb een erg gezellige laatste avond gehad. Dank jullie wel!
Zaterdagochtend heb ik mijn vriendje van schiphol gehaald, want die was in New York geweest en 's middags stond ik er zelf weer. Heel apart!
Maar ben heeel erg blij dat we elkaar nog wel even hebben kunnen zien. (Ik hou van jou, lieverd!)

Van iedereen afscheid genomen en uitgezwaaid en daar gingen we dan..
We hebben een ontzettend goede vlucht gehad zaterdag, het ging best snel voorbij, echt superdelux de KLM. Helaas niet zo goed kunnen slapen.. Mja wat wil je, ik was gewoon op weg naar Shanghai :D

We landen hier om 11 uur lokale tijd, bij jullie dus 6 uur 's nachts.
Onze leraar en een paar chineesjes, en ook een van onze buddies (studenten van de universiteit die ons gaan helpen met onze opdracht) stonden ons al op te wachten. Helaas regende het wel:(
Daarna gingen we met de bus naar ons hotel, wat ongeveer een uurtje had moet duren. HAD zeg ik, omdat we onderweg pech kregen met de bus, een lekker begin dus! Gelukkig stonden we stil in een leuk straatje, met eettentjes en een paar winkeltjes, waar we ons prima hebben vermaakt. De bus kon alleen niet meer gemaakt worden, wat dus betekenden dat we verder moesten met taxi's. En my god, wat was dat een rit! Het verkeer hier in China is echt een chaos, ze doen allemaal maar wat, maar wel zo dat het net allemaal goed gaat, heel fascinerend! Fietsers, brommers, auto's, bussen, taxi's, alles rijdt kriskras door elkaar en allemaal houden ze erg van toeteren, wat een herrie! Maar wel erg leuk om mee te maken. We werden naar ons hotel gebracht op de campus van de Dong Hua University, en die is echt huge! Het hotel is ook top, prima gelegen en erg netjes!

Veel later dan gepland, gingen we de stad in, naar people's square en Nanjing Road, de winkelstraat van Shanghai! We hebben daar een stukje gelopen en toen namen onze buddies ons mee naar een restaurant. Heel gezellig, drie grote ronde tafels in een privegedeelte en allemaal lekkere (en aparte) gerechten op een rondraaiend gedeelte in het midden van de tafel. Onwijs veel en lekker gegeten, het chinese eten bevalt me wel. En nog leuker: echt ontzettend goedkoop! Eenmaal uitgegeten gingen we richting The Bund, via Nanjing Road. Het was inmiddels al donker, en wat in Shanghai mooi 's avonds! Overal verlichting, neon, bewegende beelden, very impressive!
Toen we bij The Bund aankwamen drong het pas tot me door dat ik echt in Shanghai zat. De plaatjes die ik al zovaak gezien had van de wereldberoemde skyline, zag ik nu gewoon in het echt! Ik was er helemaal stil van, zo mooi..

Aangezien we allemaal doodmoe waren en al bijna 36 uur wakker besloten we om een taxi terug naar het hotel te pakken (trouwens ook echt heel erg goedkoop!). Toen lekker onze koffers uitgepakt en een douche genemen en heerlijk naar bed. We hebben lekker geslapen, alleen waren we wel om half 7 al wakker. Duidelijk een jetlag(A)
Vandaag de openingsceremonie gehad en gelijk al chinese les, en vanmiddag hebben we de stad een klein beetje verkent. We hebben geluncht in de kantine van de campus, echt heel erg leuk! Honderden chinezen en lekker eten. Moet wel alleen nog even wennen aan warm eten in de middag, maar dat komt vast wel goed!

Vanavond gaan we gezellig in de kantine dineren met onze buddies en ik denk vroeg naar bed, want we zijn best wel moe!

Ik hou jullie op de hoogte van al mijn belevenissen, zodra ik weer tijd heb!

Ik zeg: Zaijan!

Liefs, Rowan

PS. Bedankt meiden voor jullie lieve kaartjes, erg leuk om elke dag iets te krijgen. Wordt er helemaal blij van!

  • 10 Mei 2010 - 09:04

    Lianaaaaaaaal:

    Heeeee anusss!!

    Zo ik ben trots op je, je houdt gelijk je site al goed bij ;) Leuk om je verhaaltjes te lezen, komen de foto's ook snel??

    En kun je al die chinese buddies wel uit elkaar houden, want ze lijken toch zo op elkaar!

    Nou gelukkig is je vlucht en alles goed verlopen en bevalt het hotel etc. Ben benieuwd naar je volgende verhalen als je 'echt' zaken gaat doen ;)

    Lots of pleasure! ni hong wi waaaa tin :P

    xxx

  • 10 Mei 2010 - 09:06

    Renée:

    wat leuk :D

    hoop dat de rest van je tijd net zo gezellig en indrukwekkend is meis!

    Kussie

  • 10 Mei 2010 - 09:28

    Nadia:

    Succes daar Row! Het wordt vast een mooie tijd! Have fun!

    Xx

  • 10 Mei 2010 - 10:00

    Angeline:

    Nou ben blij dat je veilig geland bent :D !

    Ben benieuwd naar je volgende blog ennee veel fotos maken heh :p

    Xxxxx

  • 10 Mei 2010 - 10:45

    Sas:

    Wow Row, nog maar zo kort in China en nu al zoveel meegemaakt! Niet gek dat jullie zo moe zijn;)

    Ben benieuwd naar foto's en je volgende verhaaltjes!:D

    Xxx

  • 10 Mei 2010 - 11:23

    Mama:

    Hey lieverd, het is kwart over 1 en ik zit op mijn werk (boedda zit op mijn bureau) als ik jouw belevenissen lees. Gek idee hoor, dat het bij jou nu kwart over 7 's avonds is. Ik moet nog erg wennen aan het idee dat je zo ver weg zit hoor. Wel onwijs leuk om te lezen hoe indrukwekkend je alles vindt. Love you, Mam

  • 10 Mei 2010 - 14:35

    Sander:

    Heey tijger:D

    Toe maar gelijk al weer aan de bak! Wat leuk om nu alles al te lezen wat je hebt gedaan!

    Erg he, zo een tijdverschil maar voor je het weet wen je er aan! duurt maar een paar dagen, haha ik heb het nog steeds:P

    Lieverd geniet er lekker van en onthoud maar een paar mooie plekjes. Volgende keer kan je ons dan mooi door Sjanhai leiden:)

    Slaap lekker en succes morgen op school!

    I love you

  • 10 Mei 2010 - 15:26

    Lauwie:

    YEAH Rowie is veilig aangekomen!!!
    Bedankt voor je sms, heel lief!
    Ben blij dat je zo enthousiast bent, dat komt helemaal goed!!!

    Tot snel honey!!! (L)
    (succes met me kaart woensdag hihi ;-)) xxxx

  • 10 Mei 2010 - 19:31

    Serina:

    Heee meiss wat leuk zeg!!

    Ik snap alleen niks van de tijden :P is het nou 6 uur vroeger?? of later:P??

    (K)!

  • 12 Mei 2010 - 08:42

    Bram:

    Hey Rowan!

    Leuk stukje hoor!

    Hoop dat je nog een leuke tijd tegemoet gaat!

    Groetjes uit het koude nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Rowan

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 6637

Voorgaande reizen:

08 Mei 2010 - 07 Juni 2010

Minor China - Shanghai

Landen bezocht: