Wauw, wat een stad! - Reisverslag uit Shanghai, China van Rowan Sluiter - WaarBenJij.nu Wauw, wat een stad! - Reisverslag uit Shanghai, China van Rowan Sluiter - WaarBenJij.nu

Wauw, wat een stad!

Door: Rowan Sluiter

Blijf op de hoogte en volg Rowan

14 Mei 2010 | China, Shanghai

Ni hao!

Jeutje, er zijn alweer 6 dagen voorbij gevlogen in dit prachtige land en deze indrukwekkende stad! De dagen hier zijn gewoon te kort!

Woensdag zijn we met de gehele klas naar Qidong geweest, een plaats hier een eindje vandaan. We gingen daar een aantal bedrijven bezoeken en de stad bezichtigen. Uiteindelijk was het niet zo'n succes en hebben we meer in de bus gezeten dan dat we eruit waren. Door de lange reistijd hebben we uiteindlijk ook maar 2 bedrijven bezocht en niets van de stad gezien. Was wel jammer.. Wat ik wel erg vond, waren de werkomstandigheden in de fabrieken die we bezocht hebben. Veel met de hand, veel lawaai, veel stof, giftige stoffen.. en het ergste is nog dat me meeste arbeiders jonge jongens en meisjes waren tussen de 18 en de 25 die hele lange dagen maken. Echt heel naar om te zien, ik zou ze zo allemaal mee willen nemen... Mja zo is het leven daar nou eenmaal en het gaat vast ook nog een hele tijd duren voordat de omstandigheden daar volgens de regels zijn.

'S avonds hebben we lekker noodles gegeten en daarna gechild op een van de kamers. Het is een gezellige boel hier, want we delen samen een hele gang, dus iedereen loopt bij elkaar in en uit. Het goede voornmenen om vroeg naar bed te gaan is (alweer) niet gelukt, 3 uur was het dit keer. Maargoed, zoals ik al zei, we zijn in Shanghai, dus we geneieten er gewoon van, dan maar zonder slaap!

Gisteravond hebben we onze eerste afpraak met een bedrijf gehad en dat was echt ge-wel-dig! Het zou een persconferentie zijn van 7 tot 10, maar het was meer een soort feestje met cocktails & hapjes en je kon de collecties bekijken. Ze waren echt super enthousiast en op het feestje hebben we even flink genetwerkt. Leuke en interessante mensen ontmoet en gelijk 2 nieuwe afspraken binnen gehaald. Dus dat gaat de goede kant op, het balletje is gaan rollen ;)

Daarna zijn we met bijna de hele groep uitgeweest naar club Mint. En superdeluxe club op de 28e verdieping van een gebouw, echt fantastisch, what a view! Het uitgaan is hier echt super (wel aan de dure kant), dat kun je je gewoon niet voorstellen. Ik denk dat als ik straks weer in Nederland ben, dat ik er niets meer aan vind, want wat ze hier allemaal hebben, like your in heaven!
Dusse we gaan gauw een avondje stappen in Shanghai meiden, haha ;)
We hebben een erg gezellige avond gehad met veel cosmopolitans, haha! Om 6 uur waren we blij dat we ons bedje hadden gevonden, minder blij waren we toen de wekker vanochtend weer ging om half 9. Die hebben we dan ook een soort van niet gehoord, want opeens was het half 10. En we moesten toch echt naar de les. Maar 's nachts een vrouw, overdag een vrouw ;)

Vandaag een bezoek gebracht aan een productiebedrijf, maar dat was helaas niet wat we zochten. Maar we kunnen ook niet alles mee hebben, helemaal niet na zo'n eerste top afspraak.

Vanavond gaan we lekker he-le-maal niets doen, lekker chillen op onze kamer. Want we zijn nu echt gaar na deze drukke en indrukwekkende week.
Het weekend willen we eropuit, zoveel mogelijk van de stad zien, winkelen bij de fake markets, naar het oude, traditionele gedeelte van Shanghai, sightseeing en ga zo maar door. We krijgen het dus lekker druk ;) Maar ik heb er nu al zin in!

Hoe is het daar in Nederland? Nog spannende gebeurtenissen? Er is vast niets aan he zonder mij? Haha grapje hoor ;) Ik zit hier voorlopig nog wel even goed, want ik vind het echt super hier! Bij mijn volgende blog zal ik wat foto's plaatsen en ze verschijnen vast ook wel op hyves.

Ik zeg: Tot bij mijn volgende blog!

Zaijian!

Liefs,
Rowie

  • 14 Mei 2010 - 15:55

    Paps:


    Bà ba zhn de hn xhuan n

    W xing n shì w

    Wn


  • 14 Mei 2010 - 19:13

    Hedy:

    Jeetje Meis wat een belevenissen allemaal. Ik wou dat ik met je kon ruilen, alhoewel mijn oude lijf zulke korte nachtjes wel niet meer vol zal houden...hihi.
    Geniet er maar met volle teugen van en ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Liefs Heed

    Zo...Paps het Ghinese woordenboek te pakken gehad?

  • 14 Mei 2010 - 20:40

    Mama:

    Het klinkt potdorrie allemaal wel heel erg supergezellig bij je hoor. Ik denk dat je aardig wat vriendschappen over gaat houden aan deze reis! Top dat jullie eerste afspraak zo goed is verlopen. Dat geeft jullie alleen maar meer zelfvertrouwen, al denk ik dat het jullie daar helemaal niet aan ontbreekt. Ik hoop dat we het weekend kunnen skypen, maar zo te horen ben je het hele weekend de hort op. Love you!

    Zeg zus, is Ghinees een kruising tussen Chinees en Ghanees?

    En pap, wat staat er nou eigenlijk?

  • 15 Mei 2010 - 13:22

    Paps:

    Er staat:ik hou heel errrrrug veel van jou. kusjes

  • 15 Mei 2010 - 13:23

    Paps:

    Hedy denkt in het Cantonees

  • 16 Mei 2010 - 09:14

    Polline:

    He Rowan,

    wat een verhalen dan lijkt het hier maar een saaie boel (is het niet hoor).
    onwijs om je gisteravond even via de skipe te zien je vriendje kan er weer even tegen!
    wij genieten van t strand (achter t huisje) en straks familiedag met de hoffies. ga jij lekker verder genieten en slapen kan je straks weer in nederland. ik kijk uit naar je foto's
    dikke knuffel Polline

  • 16 Mei 2010 - 09:34

    Hedy:

    Ach....Ghinees, Ghanees, Chinees, Cantonees .....whatever! (= Engels) Kijk ik spreek mijn talen tenminste (heeft Row haar talenknobbel misschien van haar tante??) ...dusse als Rowan iemand een weekendje wil laten overkomen naar Shanghai, is het wel duidelijk dat IK daar de aangewezen persoon voor ben...haha
    En ik ben na Pipodorp wel toe aan een grote-mensen stad!

    Rowan, ik kijk uit naar je volgende reisverslag en laat die bedrijven daar maar eens een poepie ruiken!

    Liefs, Heed


  • 16 Mei 2010 - 13:14

    Lauwie:

    LIEVERD!

    Haha het lijkt wel luilekkerland daar met alle feestjes, stapuitjes en etentjes!

    Wat leuk dat je dat allemaal kan doen, naast de business.. (schrijf je het zo haha?)

    Heb je net gemailt schat, tot snel, ben benieuwd naar de foto's! (L)

  • 16 Mei 2010 - 18:29

    Michel:

    Dieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

    Sander heeft me in een week tijd nog nooit zoveel gebeld dus beter kom je heel gauw weer terug :D

    Hahaha veel plezier nog!
    Kuuuuuuuuuus!

  • 17 Mei 2010 - 16:14

    Dewi:

    Hee Schat,

    zo leuk om al je verhalen te lezen! Ik hoor laatst van die meiden dat je een reactie kunt plaatsen dus dat heb ik maar even uitgeprobeerd:D.

    Wat maak jij een indrukwekkende dingen mee, lijkt me echt geweldig om in Shanghai te zijn, ben daarom ook erg benieuwd naar je foto's!

    Succes met het maken van je afspraken!

    dikke kus Dewi

  • 17 Mei 2010 - 18:16

    Peter P:

    Hey Rowan,

    Leuk om je verhalen te lezen, ik ben benieuwd naar de foto's..

  • 18 Mei 2010 - 07:24

    Paps:

    He mop, ga je ook nog naar de Expo als je er de tijd voor hebt.
    Dit schijnt ook heel indrukwekkend te zijn.

    Wn Bo

  • 19 Mei 2010 - 20:37

    Sjoukje:

    Hoi Rowan,
    Ik heb van je moeder je "adres" gehad om je reisverslag te lezen.
    Wat een geweldige tijd heb jij daar.
    Onwijs leuk om te lezen.
    Ga lekker genieten, veel plezier. Gr Sjoukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Rowan

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 6635

Voorgaande reizen:

08 Mei 2010 - 07 Juni 2010

Minor China - Shanghai

Landen bezocht: